Lakossági tájékoztató – tervek a Takarékszövetkezet bezárása után

Amint az már a lakosság előtt ismeretes, 2019. január 31. napjával bezárt a B3 TAKARÉK Szövetkezet ráckeresztúri fiókja. A bezárást megelőzően az Önkormányzat és a B3 TAKARÉK Szövetkezet képviselői több alkalommal is egyeztettek, de az sajnos hamar nyilvánvalóvá vált, hogy a bezárást elkerülni nem lehet.

A piaci környezet, a versenyhelyzet miatt a pénzintézet – a kereskedelmi bankokhoz hasonlóan – bezárja azokat a fiókjait, amelyek nem működnek nyereségesen. Általánosságban elmondható, hogy megszűnnek a fiókok a 4000 fő lakosságszám alatti településeken, mindemellett a Takarékszövetkezet még mindig lényegesen több vidéki fiókot működtet, mint bármelyik másik pénzintézet. Ráckeresztúr esetében döntő tényező volt az is, hogy 10 km-en belül, azaz Ercsiben és Martonvásáron további 2 fiók is működik, vagyis túl sűrű volt a helyi fiókhálózat. Az átszervezés célja, hogy a megmaradó fiókokban olyan jelentős fejlesztések, beruházások valósulhassanak meg, amik után ezek a kirendeltségek minden tekintetben megfelelnek majd a legmagasabb szintű informatikai, bankbiztonsági és szolgáltatási követelményeknek.

Természetesen ezek a gazdasági megfontolások nem nyugtatják meg azokat, akik életkoruk, egészségi állapotuk, vagy családi okok miatt nem, vagy csak nagyon nehezen tudják igénybe venni a banki szolgáltatásokat más településen. Az önkormányzat nem változtathatja meg egy pénzintézet döntését, de mindent meg szeretnénk tenni annak érdekében, hogy mindazok, akik helyben továbbra is igénybe szeretnék venni a korábbi szolgáltatásokat, azt ezután is meg tudják tenni, lehetőleg minél komfortosabb körülmények között.

Ennek érdekében az Önkormányzat meg szeretné vásárolni a Takarékszövetkezet épületét! Ezt az ingatlant Ráckeresztúr lakói építették, és úgy gondoljuk, méltó lenne, ha továbbra is a „közösség vagyona” maradna.

De erre szükség van amiatt is, hogy az ATM helyben maradhasson, másrészt sikerült arról megállapodni, hogy a Takarék Csoport új, innovatív Mobil bankfiókja egy rövid átállási időt követően várhatóan minden héten azonos időpontban jelen legyen Ráckeresztúron, ehhez azonban megfelelő helyre van szükség. A busz számára ugyanis az önkormányzat fogja biztosítani az áramot, az ott dolgozóknak a szociális helyiséget, az ügyintézéshez az internet kapcsolatot. Jó lenne, ha a busz minden héten ugyanott, és lehetőleg a megszokott helyen fogadná az ügyfeleket, hogy a várakozókat fedett hely, pad, télen fűtött helyiség várja. Erre a legalkalmasabbnak mutatkozik a Hivatal és a Takarék közötti tér. (A Mobil bankfiók szolgáltatásairól bővebb leírás a tájékoztató túloldalán található, az ATM pedig zavartalanul üzemel.)

Az épületbe beköltözhetnének a falufenntartás dolgozói, így a Hivatal közelében lennének intézhetők a náluk lévő ügyek is. Megmaradhatna a parkoló a hivatal dolgozói részére, így nem torlódnának fel újra az autók az iskola előtt. Ha erre lesz pénzügyi keret, a Hivatal épületét lenne hová bővíteni, és megfontolandó lenne az alkalmi árusítás áthelyezése is a két épület közé/mellé.

Mindez jelentős anyagi terhet ró az Önkormányzatra, de fontosnak tartjuk, hogy a lakosság itt helyben ne maradjon banki szolgáltatások nélkül. A tárgyalások folynak, bízunk a B3 TAKARÉK Szövetkezet további rugalmas együttműködésében.

Terveink megvalósításához türelmüket és támogatásukat kérjük. Minden új információt közlünk majd Önökkel, addig is kérem, kérdéseikkel forduljanak bizalommal hozzánk!

Dr. Szentes-Mabda Katalin Dóra

polgármester

 

 

Mi is az a TAKARÉK MOBIL BANKFIÓK?

A Mobil Bankfiók tulajdonképpen egy mozgó pénzintézeti egység, ami kívülről jármű, belülről egy tökéletesen felszerelt helyiség, ahol az ügyintéző fogadni tudja az ügyfeleket.

A Mobil Bankfiókban elérhető szolgáltatások:

  • ATM készpénzfelvétel (a busz hátuljába építve rendelkezésre áll egy ATM egység)
  • Lakossági és vállalati számlanyitás (számla, bankkártya, internetbank), számlaműveletek (átutalás, csoportos beszedési felhatalmazás, állandó megbízás benyújtása)
  • Lakossági és vállalati betétek elhelyezése, megújítása
  • Befektetési szolgáltatások, állampapír értékesítés
  • Lakossági fogyasztási hitelek, bankszámla hitelkeretek értékesítése, kezelése
  • Partneri termékek értékesítése (Biztosítás, Takarék Nyereménybetét)
  • Pénztári befizetés
  • Számláról lekötés
  • Eseti átutalás rögzítése, rendszeres átutalási megbízás, csoportos beszedési felhatalmazás rögzítése
  • Rendelkezők módosítása bankszámlán
  • SMS megállapodás (új és módosítás)
  • Bankkártya igénylés és megszüntetés, meglévő bankkártyához kapcsolódó módosítás, limitváltoztatás, PIN pótlás
  • Új internetbanki szerződés (amennyiben a számlához korábban még egyáltalán nem volt netbank)
  • Lakossági hitel kiajánlás, kalkuláció, hitelkérelmi csomag kiadása
  • Biztosítási termékek értékesítése