Képzeld el, hogy találkozód van egy ismerősöddel, de közlekedési dugó miatt – ahogy már korábban is – megint fél órát késik. Te hogy fogadod, amikor megérkezik?
- A) (Csak magadban füstölögsz, hogy megint vártál rá egy csomót, de hát úgysem fog változni…)
- B) Emelt hangom így szólsz: „Hogy képzeled, hogy állandóan késel?! A fene fog itt várni rád!!! Téged egyáltalán nem érdekel az én időm!!!”
- C) Nyugodt, barátságos hangon ezt mondod: „Tudom, hogy nehéz kiszámítani a közlekedést és bárkivel előfordul, hogy dugóba kerül, de kérlek, gondolj bele, hogy amikor így elkésel a találkozónkról, akkor úgy érzem, az én időm nem annyira fontos, ráadásul aggódom is, hogy nem történt-e baj veled. Szerintem ilyenkor érdemes lenne kicsit korábban elindulnod, én is előbb szoktam ideérni, legfeljebb hamarabb találkozunk. Te mit gondolsz erről?”
Az első példa veszélye, hogy csak magadat emészted, és legközelebb is el fog késni az ismerősöd, hiszen nem jelezted neki őszintén, hogy ez téged zavar. A második példa, az agresszív kommunikáció elsőre jó ötletnek tűnhet, de inkább csak felmérgesíti és dühössé teszi az ismerősödet is a kiabálás. Hosszú távon a legjobb megoldás a harmadik út: őszintén elmondani, ha valami számodra bántó vagy kellemetlen, kiállni a saját érdekeidért, de úgy, hogy meghallgatod és tiszteled a beszélgetőtársad személyiségét, érzéseit. Ezt hívjuk asszertív kommunikációnak.
Mi a képzés célja?
Képzésünk középpontjában az asszertív kommunikáció áll, amelynek segítségével a leginkább hatékonyan tudunk kommunikálni munkatársainkkal, családtagjainkkal vagy barátainkkal. Célunk, hogy a képzés révén a résztvevők megtanulják őszintén elmondani saját érzéseiket, ki tudjanak állni az érdekeikért, tudjanak meggyőzően érvelni és – ha kell – nemet mondani. Ez azért is fontos, mert a hatékony kommunikáció kiemelt jelentőségű Ráckeresztúr 16-35 év közötti fiataljai számára az életpályatervezés, a munkaszerzés és a munkaerőpiacon való helytállás szempontjából.
A képzésen a résztvevők kipróbálhatják magukat számos kommunikációs helyzetben, írásban, szóban egyaránt. Közösen megnézzük, hogy mire érdemes figyelni a különböző netes csatornákon (Facebook, Skype, Messenger, Whatsapp…), illetve szórakoztató gyakorlatokon keresztül elemezzük a testbeszéd és a térhasználat kommunikációs hatásait is. Emellett kérdőív segítségével mindenkinek felmérjük a kommunikációs stílusát, és egyúttal közösen azonosítjuk, hogy miben lenne érdemes fejlődnie.
Mik a képzés főbb témakörei?
- A kommunikáció jellemzői és törvényszerűségei
- Kommunikációs stílusok – milyen az én kommunikációs stílusom?
- Kommunikációs készségek a gyakorlatban (az írásbeli és a szóbeli kommunikáció sajátosságai, nonverbális kommunikáció, testbeszéd, térhasználat, kommunikáció és viselkedéskultúra; etikett és öltözködés, illemtan az interneten: FB, Skype, Messenger…)
- Asszertív kommunikáció – teremtsünk mindegyik fél számára nyertes helyzetet!
- Prezentáció, benyomáskeltés, nyilvános szereplés
- Kommunikáció, tárgyalás és problémamegoldás
- A munkahelykeresés és pályamódosítás technikái és eszközei
Mivel zárul a képzés?
A képzés a felnőttképzési törvény alapján engedélyezett képzés. Ezáltal a résztvevők a képzés befejezését követően tanúsítványt kapnak, amely a Felnőttképzésről szóló 2013. évi LXXVII. törvény értelmében hitelt érdemlően igazolja a képzés teljesítését, és felhasználható a későbbiekben például bármilyen álláspályázathoz. A tanúsítvány kiadásának feltételei:
- aktív részvétel a képzésen (megengedett hiányzás: legfeljebb a teljes óraszám 20 %-a),
- a felnőttképzési dokumentumok aláírása (felnőttképzési szerződés, jelenléti ív, stb.).
Milyen képességei fejlődésére számíthat, aki részt vesz a képzésben?
- szóbeli és írásbeli kommunikációs készségek javulása
- nonverbális technikák, testbeszéd, térhasználat eszköztárának bővülése
- hatékony asszertív kommunikációs technikák elsajátítása
- együttműködési, probléma-megoldási készségek fejlődése
- prezentációs, tárgyalási, érvelési képességek fejlődése
Hol és mikor kerül sor a képzésre?
A képzés 52 órás (1 óra = 45 perc), vagyis 6 teljes és egy fél napot ölel fel. A képzésre három szakaszban, az alábbi időpontokban kerül sor:
- március 23.-25. (szombat-vasárnap-hétfő)
- március 30.-31. (szombat-vasárnap)
- április 6.-7. (szombat-vasárnap)
A képzés valamennyi napon 9:00-kor kezdődik, és kb. 16 óráig tart (az utolsó nap kivételével, amikor kb. délben ér véget). A képzési napokon általában 3 szünet van: egy hosszabb – kb. 45 perces – ebédszünet, valamint délelőtt és délután egy-egy rövidebb – kb. 15 perces szünet.
A képzés helyszíne Ráckeresztúri Petőfi Sándor Általános Iskola (2465 Ráckeresztúr, Hősök tér 3.).
Kiknek ajánljuk a képzést?
Gyakorlatilag bárkinek, aki szeretné fejleszteni kommunikációs készségeit, megismerni az asszertív kommunikáció eszközeit és trükkjeit és megtudni, hogy ő maga milyen kommunikációs stílust követ.
Kik vagyunk mi?
Cégünk, a RÁvezető Projekt Kft. felnőttképzési engedéllyel és számos felnőttképzési programmal rendelkező intézmény, amely sok év óta nyújt képzéseket a civil lakosság, a közigazgatás és a versenyszféra számára egyaránt. Képzéseinkről, illetve referenciáinkról a www.ravezeto.hu oldalon tájékozódhat bővebben. Felnőttképzési nyilvántartásba vételi számunk: E-000362/2014
Hogyan lehet jelentkezni a képzésre?
Jelentkezni Ráckeresztúr Község Önkormányzata Polgármesteri Hivatalánál lehet a képzésre e-mailben, telefonon vagy személyesen (Világosi Zsuzsanna, e-mail: muszak@rackeresztur.hu, telefon: 06 25 517 904).