Oldal kiválasztása

Köszöntjük Ráckeresztúr hivatalos honlapján!

Közérdekű adatok

Polgármesteri Hivatal:
2465 Ráckeresztúr, Hősök tere 20.
Tel.: 06-25/517-900; 06-25/517-902
E-mail: racker.ph@rackeresztur.hu

Ügyfélfogadás:
Hétfő, péntek: 8.00−12.00;
Szerda: 8.00−12.00; 13.00−17.00
Kedden és csütörtökön ügyfélfogadás nincs.

Pénztár:
Hétfő: 8.00−12.00;
Szerda: 8.00−12.00, 13.00−17.00;
Péntek: 8.00−12.00

Fontos telefonszámok

Egészségház:
2465 Ráckeresztúr, Petőfi S. u. 7.
Tel.: 06-25/455-804
Tel.: +36208520350

I. háziorvosi körzet
Dr. Mihalicza Ingrid

A szakápoló, asszisztens:
Németh Éva
Általános rendelés rend szerinti rendelési idő:
Hétfő: 9-13
Kedd: 13-15
Szerda: 8-12
Csütörtök: 13-15
Péntek: 9-13
Prevenciós rendelés:
(Előjegyzés szükséges!)
Kedd és csütörtök: 15-17
Csecsemő és várandós tanácsadás:
Szerda: 12-13
Minden kedves betegünk ellátása a
saját körzetének rendelési idejében történik.
(kivétel: életveszélyes állapotok)

II. háziorvosi körzet
Dr. Kasziba Lilla

A szakápoló, asszisztens:
Szabó Klára
Rendelési idő:
Általános rendelés rend szerinti rendelési idő:
Hétfő: 9-13
Kedd: 9-12
Szerda: 13-15
Csütörtök: 9-12
Péntek: 9-13
Prevenciós rendelés:
(Előjegyzés szükséges!)
Hétfő és szerda: 15-17
Csecsemő és várandós tanácsadás:
Kedd és csütörtök: 8-9
Minden kedves betegünk ellátása a
saját körzetének rendelési idejében történik.
(kivétel: életveszélyes állapotok)

Vérvétel (bejárat az udvar felől):
Kedd, csütörtök: 6.30–8.30

Fogorvosok:
dr. Kálmán Andrea és
dr. Burkus András

Tel.: 06-20/389-0278
Rendelési idő:
Hétfő: 14:00-20:00 óra (Dr. Burkus András)
Kedd: 14:00-20:00 óra (Dr. Burkus András)
Szerda: 8:00-14:00 óra (Dr. Kálmán Andrea)
Csütörtök: 14:00-20:00 óra (Dr. Burkus András)
Péntek: 8:00-14:00 óra – Dentálhigiénia (Kiss Györgyi)

Védőnői szolgálat
1. számú védőnői körzet:
Peszter Zsuzsanna
helyettesíti:
Farkasné Vancsura Ildikó

Tel.: 06-20/852-0351,
E-mail: rackeresztur.vedono@gmail.com
Védőnői tanácsadás:
Szerdánként előre egyeztett időpontban
Rendelkezésre állási idő: mindennap 8-tól 16 óráig.

2. számú védőnői körzet:
Farkasné Vancsura Ildikó:
Tel.: 06-20/225-1820,
E-mail: vedono.rackeresztur@gmail.com
Védőnői tanácsadás:
Keddenként előre egyeztett időpontban
Rendelkezésre állási idő: mindennap 8-tól 16 óráig.

Nőgyógyászat:
dr. Zsolnai Csaba
Tel.: 06-20/225-1820
Rendel kéthetente csütörtökön: 13.00–15.00
Időpont-egyeztetés szükséges!

Orvosi ügyelet
Sürgősségi betegellátás:
Hétközben 16 órától másnap reggel 8 óráig, szombat, vasárnap, ünnepnap 0–24 óra:
Érdi Kistérségi Ügyeleti Centrum
2030 Érd, Szabadság tér 9.
Felnőtt ügyelet: 06-23/365-274; gyerek ügyelet: 06-23/365-770

Sírhelymegváltás:

Bokorné Illyés Ibolya
Hétfő: 8.00−12.00;
Szerda: 8.00−12.00, 13.00−15.00
Péntek: 8.00−12.00
Telefon: 06-20/405-8150
E-mail: temetkezes@rackeresztur.hu

Temetőgondnok:
Ofela Katalin
Telefon: 06-20/388-7851

Szent László Völgye Segítő Szolgálat:
2462 Martonvásár, Szent László út 24.
Tel.: 06-22/460-023
Ügyfélfogadás Ráckeresztúron, a Polgármesteri
Hivatalban.

Család- és Gyermekjóléti szolgálat:
Hétfő: 9.30–10.00
Szerda: 9.30–10.30
Halápi Melinda
családsegítő szakember

Telefon: 06-20/852-0334

Telefonos Készenléti Szolgálat (éjjel-nappal hívható):
Tel.: 06-20/376-2808

Állatorvos:

Tel:

Ercsi rendőr járőr:
Tel.: 06-20/3800-039

Körzeti megbízott:
Szilukács Krisztián
Tel.: 06-20/210-5166

Polgárőrség:
Tel.: 06-70/211-6424

Gyógyszertár:
Szent Kereszt Gyógyszertár
Ráckeresztúr, Hősök tere 4/5
Tel.: 06-25/455-812
Nyitva tartás:
hétfő–péntek 8.00–18.00

A Fejérvíz Zrt. helyi képviselői:
Vízszolgáltatás:
Jordán Géza
Tel.: 06-30/598-1269

Csatornaszolgáltatás:
Smigol László
Tel.: 06-30/819-5607
Gondi Géza
Tel.: 06-30/868-2293

Martonvásári Járási Hivatal
2462 Martonvásár, Budai út 1.
Titkárság: (22) 795-860

Kormányablak Martonvásár
2462 Martonvásár, Budai út 1.
(22) 460-081
Ügyfélfogadási rend:
hétfő: 8-18 óráig,
kedd: 8-16 óráig,
szerda: 8-18 óráig,
csütörtök: 8-16 óráig,
péntek: 8-11 óráig
NAV ügyintéző
(22) 795-370
Ügyfélfogadási rend:
hétfő: 8-12 óráig és 13-17-ig
kedd: -
szerda: -
csütörtök: 8-12 és 13-15 -ig
péntek: 8-12 óráig

Kormányablak Ercsi
2451 Ercsi, Fő u. 27.
(25) 515-607
Ügyfélfogadási rend:
hétfő: 8-18 óráig,
kedd: 8-16 óráig,
szerda: 8-18 óráig,
csütörtök: 8-16 óráig,
péntek: 8-11 óráig

Hatósági és Gyámügyi Osztály
2462 Martonvásár, Budai út 1.
Szociális ügyek: (22) 795-856
Hatósági ügyek: (22) 795-853
Ügyfélfogadási rend:
hétfő: 8-12 és 13-16 óráig,
kedd: 8-12 óráig,
szerda: 8-12 és 13-17 óráig,
péntek: 8-12 óráig
Gyámügyek:
Ercsiben a Fő u. 27. szám alatt
(25) 515-617
Ügyfélfogadási rend:
hétfő: 8-12 és 13-16 óráig,
szerda: 8-12 és 13-17 óráig

Foglalkoztatási Osztály
2451 Ercsi Fő u. 34.
(25) 520-750
Ügyfélfogadási rend:
hétfő: 8-12 és 13-16 óráig,
kedd: 8-12 óráig,
szerda: 8-12 és 13-17 óráig,
péntek: 8-12 óráig
Martonvásáron a Budai út 1.
szám alatt csütörtökönként: 9.30-11.30-ig

EFOP-1.2.11-16 GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK

1. Párom és én vásárolunk egy házat Ráckeresztúron, az adásvételi szerződés már elkészült, a teljes kifizetés május végéig megtörténik, de a beköltözésünk a tulajdonossal való megegyezés alapján csak július egytől történne meg. Érdeklődni szeretnék, hogy ebben az esetben is van lehetőségünk még beadni a pályázatot? Lakcímkártya helyett az adásvételi szerződés másolata esetleg megfelelő lehet a pályázat benyújtásához?

Kapcsolattartó válasza: A pályázat benyújtásához nem szükséges a lakcímkártya, a Képviselőtestület anélkül is hozhat támogatási döntést azzal a feltétellel, hogy a folyósítás feltétele a lakcímkártya benyújtása. A támogatás a lakcímkártya bemutatását követő hónaptól kezdődően válhat folyósíthatóvá. Fontos feltétel még, hogy a támogatást legalább hat hónapig igénybe kell venni, és az utolsó folyósításnak 2020. augusztus 31-ig meg kell történnie, azaz a lakcímkártyát legkésőbb 2020. március 31-ig be kell mutatni.

2. ” A közösség érdekében társadalmi munkát végez az ösztönző támogatás ideje alatt, összesen minimum 24 óra (vagy a többletpontszámért vállalt) mennyiségben;” bekezdés alatt pontosan mit is értenek? Mármint pontosabban mikor, és hol, és konkrétabban milyen munkát?

Kapcsolattartó válasza: Az elvárt közösségi munka hasonló lenne, mint a középiskolások által teljesítendő közösségi szolgálat. Ennek megfelelően a társadalmi munka során végzett feladat olyan tevékenységet/tevékenységeket jelent, amely(ek) a helyi közösség javát szolgálják, és amelyek a településen vagy annak közvetlen környezetében ‒ esetleg néhány kilométeres körzetében ‒, valósulnak meg.

A pályázók ‒ az önkormányzat illetékesével való egyeztetés alapján ‒ maguk választhatják ki az általuk végzendő tevékenységeket az önkormányzat által megszervezett vagy a maguk által javasolt, az önkormányzat által pedig elfogadott tevékenységek közül. A társadalmi munka kapcsán a felek (önkormányzat, támogatott magánszemély) anyagi érdeke a programban nem merülhet fel, a támogatott tevékenysége nem juttathat senkit ilyen jellegű előnyhöz, haszonhoz. Az önkormányzat feladata és felelőssége társadalmi munka szervezése és koordinálása, ezért előírás, hogy csak az önkormányzat szervezésében, vagy annak előzetes jóváhagyása alapján lehet a tevékenységet végezni. A társadalmi munka keretében elfogadunk minden közösségépítő, településszépítő jellegű munkát. A Hivatal előzetes javaslatai: parkgondozás, virág- és faültetés, óvodai/iskolai kertrendezés, könyvtári állományrendezés, hivatali ügysegédi tevékenység, rendezvényszervezés, részvétel közösségi rendezvények lebonyolításában, illetve bármilyen, a pályázó által felajánlott, közösségi célt szolgáló munka. Ez lehet a szakmájába vágó vállalás is: kisebb festési, kőműves munka, bármilyen javítás, informatikai fejlesztés, művészi, vagy tudományos munka, a lényeg, hogy a település lakói javát szolgáló felajánlás legyen.

A támogatott pályázó és az önkormányzat közötti egyeztetés alapján történő vállalás(ok)ról feljegyzés készül, amelyben rögzítésre kerül, hogy a támogatott pályázó mit, milyen ütemezésben kíván vállalni (havi, vagy heti bontásban, vagy pontosan mely napokon végezné a munkát, stb.). A teljesítést külön nyomtatványon vezetjük majd, hasonlóan, mint a középiskolai közösségi szolgálatnál, természetesen akadályoztatás esetén az ütemezés mindkét fél általi jóváhagyás után módosítható, amennyiben a pályázati feltételek teljesítését ez nem veszélyezteti.

3. A „részt vesz az EFOP-1.2.11-16-2017-00016 pályázat rendezvényein (szakmai rendezvényeken, workshopokon);” ponttal kapcsolatban kérdés, hogy ezek mikor lennének? Hány óra időtartamúak és összesen hány ilyen alkalom lenne?

Kapcsolattartó válasza: A workshopokkal kapcsolatosan, a 12 hónap alatt max. 2-3 ilyen alkalom lehet, ezek általában 1-2 órásak, tájékoztató jellegűek, ami egyrészről hasznos lehet a támogatott részére és másrészt számunkra is, hiszen itt kaphatunk visszajelzést a pályázóktól. Az ezeken való részvétel ajánlott, tehát ha valaki nem tud mindegyiken részt venni és ezt előzetesen jelzi a Hivatal felé, az nem sérti meg a pályázati feltételeket.

4. A „Vállalkozói tevékenység támogatása ” lehetőséggel kapcsolatban a kiírásban az szerepel,  hogy 3 havonta szükséges igazolás a gazdasági aktivitásról, de arról nem írtak, hogy pontosan mennyi ideig kell a vállalkozásnak működnie? Ha esetleg a vállalkozás nem működik mondjuk 6 hónap után, akkor mi történik? Továbbá milyen típusú vállalkozásokat támogatnak (pl. webáruház üzemeltetés)?

Kapcsolattartó válasza: A vállalkozások támogatásával kapcsolatban: főszabály szerint a támogatás folyósításnak ideje alatt (12 hónap) kell működtetni a vállalkozást. Ha már nem tudja a pályázó működtetni, akkor azt mihamarabb jelezni kell felénk, és onnantól megszüntetjük a támogatás folyósítását. Amennyiben a vállalkozás 6 hónapon belül megszűnik, az addig folyósított teljes támogatási összeget vissza kell fizetni, ha 6 hónapon túl, de még a 12 hónapos folyósítási időszak alatt szűnik meg, akkor a már kiutalt támogatást nem kell visszafizetni. Természetesen, ha valaki elmulasztja a megszűnés bejelentését, és így a megszűnést követően már jogosulatlanul veszi fel támogatást, akkor a jogosulatlanul felvett összeget vissza kell fizetni.

Bármilyen típusú vállalkozást támogatunk. 

5. A plusz pontszámok számításánál kérdésem, hogy a ” Lakóhelye és munkahelye között legalább 20 km-t ingázik (a lakcím és munkavégzés helye közötti távolság)” definícióba a nappalis egyetemi hallgatói tevékenység is beleszámít? 

Kapcsolattartó válasza: Pluszpontoknál a hallgatói jogviszony nem számít munkaviszonynak, tehát ezt nem tudjuk figyelembe venni.

6. Ha nyáron valaki külföldre kimegy dolgozni/tanulni, így ezen okból nem tud részt venni az esetleges workshopok-on, (illetve a nyáron a társadalmi munkát sem tudja teljesíteni) akkor ő is részt vehet-e a pályázatban? 

Kapcsolattartó válasza: 12 hónap alatt kell teljesíteni a társadalmi munkát, tehát igénybe tudja venni a támogatást. A kérdés további részleteire a 2. pont ad választ.

7. Aki elkezdte csinálni a B kategóriás jogosítványt, de nem fejezte még be, pályázhat-e?

Kapcsolattartó válasza: igen, ha a támogatási időszak (12 hó) alatt befejezi, és a jogosítványt bemutatja. A pályázat benyújtásakor már megkezdett, de még be nem fejezett képzések támogathatóak a felhívás keretében, azzal, hogy a támogatás a pályázat benyújtását követően elvégzett képzés számlával igazolt költségeire vehető igénybe, a pályázat benyújtása előtt teljesített kifizetésekre nézve visszamenőlegesen nem.

8. Aki támogatott szakmás lenne, de épp GYES-en van, az ebben a kategóriában nevezhet-e?

Kapcsolattartó válasza: nem, mert a pályázónak azt kell vállalnia, hogy az adott támogatott  szakmában dolgozik, itt, helyben. Ő pedig épp nem dolgozik, otthon van.

9. Ha valaki a pályázat beadásakor még nem töltötte be 36. életévét, de hamarosan betölti, az pályázhat-e?

Kapcsolattartó válasza: amennyiben a folyósítás ideje alatt betölti a 36. életévét, akkor nem.

Pályázatok

Ráckeresztúr otthonteremtő-, és életpálya tervezést segítő programja

Top Plusz pályázatok Ráckeresztúron

Magyar Falu Program

Intézze ügyeit elektronikusan!

HIRDETMÉNYEK

Pannónia Szíve

Egy perc Ráckeresztúr

Helyi újság

Magyarország.hu – Kormányzati Portál

Időjárás

Archívum

Ebösszeírás 2019

Tájékoztatjuk a Tisztelt Lakosságot, hogy a 2019. évi ebösszeírásról szóló felhívást és az ebenként kitöltendő adatlapot egy példányban eljuttatjuk valamennyi háztartásba, bedobjuk a postaládákba. Ezen kívül átvehetők a falugazdálkodás irodájában a régi TSZ irodán (Ráckeresztúr, Kossuth u. 44.), a polgármesteri hivatal ügyfélszolgálatán ügyfélfogadási időben, és letölthetők innen a honlapról.

Együttműködésüket előre is köszönjük!

Ráckeresztúri Polgármesteri Hivatal

Ebösszeíró adatlap 2019

Ebösszeírás tájékoztató 2019

Menetrendek

Autóbusz menetrend
Vasúti menetrend